ΕΞΩΔΙΚΗ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ – ΑΠΟΧΗΣ
Όλων των Διπλ. Μηχανικών Δ.Υ. από τα Όργανα και Επιτροπές Ελέγχου ή παραλαβής Ιδιωτικών Επενδύσεων και λοιπών ενισχυόμενων Ιδιωτικών επιχειρηματικών δράσεων των Αναπτυξιακών Νόμων και των Ευρωπαϊκών Κανονισμών, με διάρκεια από τις 01-05-2009 έως και 31-10-2009.
ΠΡΟΣ
1. Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης (κοινοποιούμενη και στα εποπτευόμενα Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α., καθώς και στις Περιφέρειες)
2. Υπουργό Οικονομίας & Οικονομικών και εποπτευόμενα ΝΠΔΔ και Οργανισμούς.
3. Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων
4. Υπουργό Απασχόλησης & Κοινωνικής Προστασίας (και στα εποπτευόμενα ΝΠΔΔ)
5. Υπουργό Ανάπτυξης
**************
ΚΟΙΝΟΠΟΙΟΥΜΕΝΗ και προς:
1. Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ
2. Υπουργό Εθνικής Άμυνας
3. Υπουργό Εξωτερικών
4. Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων
5. Υπουργό Απασχόλησης & Κοινωνικής Προστασίας (και στα εποπτευόμενα ΝΠΔΔ)
6. Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (και στα εποπτευόμενα ΝΠΔΔ)
7. Υπουργό Δικαιοσύνης
8. Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
9. Υπουργό Πολιτισμού
10. Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας
11. Υπουργό Δημόσιας Τάξης
12. Υπουργό Ανάπτυξης
13. Υπουργό Τύπου & ΜΜΕ
14. Υπουργό Μεταφορών & Επικοινωνιών
15. Υπουργό Μακεδονίας-Θράκης
16. Υπουργό Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής
17. Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης
18. Ένωση Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος (Ε.Ν.Α.Ε.)
19. Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.)
20. Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας (κ. Πρόεδρο)
21. Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (κ. Διοικητή)
22. Ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων (κ. Διοικητή)
23. Εγνατία Οδός Α.Ε.
24. Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.
25. Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.
26. Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων Α.Ε.
27. Εταιρεία Ύδρευσης – Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης – ΕΥΑΘ
28. Δήμο Αθηναίων
29. Δήμο Πειραιώς
30. Δήμο Θεσσαλονίκης
Κατόπιν της από 29 – 4 -2009 απόφασης του Δ.Σ. της ΠΟ Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. που ελήφθη σε συνέχεια της απόφασης της Γενικής Συνέλευσης της Α΄ Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. Θράκης στις 07-04-2009 τα μέλη της ΠΟ Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. θα πραγματοποιήσουν απεργία – αποχή από την εργασία τους στα Περιφερειακά Όργανα Ελέγχου των Ιδιωτικών Επενδύσεων, του Αναπτυξιακού Νόμου 1892/90 και των μεταγενέστερων αυτού ως ισχύουν σήμερα, καθώς και των Ευρωπαϊκών Κανονισμών, από την 01-05-2009 μέχρι 31-10-2009.
Με την απόφαση για την κήρυξη των παραπάνω κινητοποιήσεων το Δ.Σ. της ΠΟ Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. εφαρμόζει απόφαση του 11ου Συνεδρίου στην οποία καταγράφηκαν τα αιτήματα του κλάδου και αποφασίστηκαν οι γενικές κατευθύνσεις για την προώθησή τους.
Συγκεκριμένα οι λόγοι και τα αιτήματα που έχουν αναλυτικά παρατεθεί και σε προηγούμενα εξώδικα μας χωρίς μέχρι σήμερα να έχουν επιλυθεί έχουν ως ακολούθως :
Α. ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ
1. Ο Αναπτυξιακός Νόμος Ν. 1892/1990, που αντικατέστησε το Ν. 1262/1982, προέβλεψε, με το Άρθρο 8, τη συγκρότηση Γνωμοδοτικών Επιτροπών και Οργάνων Ελέγχου για την ορθή υπαγωγή, έγκριση, έλεγχο και επιδότηση των ιδιωτικών επενδύσεων.
Όλοι οι Μηχανικοί της Θράκης και της Ανατολικής Μακεδονίας που μετείχαν στις 3μελείς Επιτροπές Ελέγχου των ιδιωτικών επενδύσεων, και λειτούργησαν με τον Αναπτυξιακό Νόμο Ν. 1892/90 από το 1994 έως το 1998, ήταν:
α. Επιφορτισμένοι με πλήθος αντικειμένων, όπως μελέτες και επιβλέψεις έργων, στις υπηρεσίες τους και
β. Καλούνταν μέσα σε συγκεκριμένες πιεστικές προθεσμίες, εντός 10 ημερών, να κάνουν σύνθετους τεχνικοοικονομικούς ελέγχους στην προσπάθεια υλοποίησης συγκεκριμένης κυβερνητικής οικονομικής πολιτικής, στον τομέα των επενδύσεων, στην περιοχή μας.
Οι υπηρεσίες της Νομαρχίας, κυρίως, αλλά και της Περιφέρειας αργότερα, είχαν ανεπαρκέστατη στελέχωση σε επιστημονικό προσωπικό πριν από το 1998. Η κατάσταση αυτή εξακολουθεί να υφίσταται και σήμερα, αφού όλες οι Τεχνικές υπηρεσίες έχουν τεράστια κενά σε επιστημονικό προσωπικό, και ενώ αυτό έχει αναγνωρισθεί από το Υπουργείο ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., δεν έχουν γίνει ακόμη και σήμερα ουσιαστικές προσπάθειες κάλυψης των κενών αυτών.
2. Οι Επιτροπές Ελέγχου διενεργούσαν τους ελέγχους τους και συνέτασσαν τις Εκθέσεις τους με βάση το νομοθετικό πλαίσιο της εποχής, που δεν περιλάμβανε οδηγίες για τη διενέργεια των ελέγχων. Όλες οι Εκθέσεις Ελέγχου ήταν συνοπτικές, διότι βασίζονταν σε ένα αντίστοιχα πολύ συνοπτικό υπόδειγμα Εκθέσεως Ελέγχου του Ν. 1892/90. Όταν διαπιστώθηκαν οι ως άνω αδυναμίες του Νόμου δόθηκαν, μετά το 1998, κάποιες κατευθύνσεις για τους ελέγχους χωρίς όμως και αυτές να συμπεριληφθούν σε κάποιο νομοθετικό πλαίσιο στους μεταγενέστερους του Ν. 1892/90 Αναπτυξιακούς Νόμους. Έτσι, οι Επιτροπές ελέγχου εξακολουθούν μέχρι και σήμερα να μην έχουν την κατοχύρωση από σαφές πλαίσιο ελέγχου ενταγμένου στον Αναπτυξιακό Νόμο, που ισχύει και σήμερα.
3. Η έγκριση της υπαγωγής μιας επένδυσης στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου, όπως επίσης και η οριστική ολοκλήρωσή της, γινόταν από την Γνωμοδοτική Επιτροπή της Περιφέρειας του Ν. 1892/90, στην οποία συμμετείχαν ανώτερα διοικητικά και οικονομικά στελέχη της Περιφέρειας με Πρόεδρο τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας (Άρθρο 8 παρ. 3). Οι σχετικές Αποφάσεις έγκρισης και ολοκλήρωσης της επένδυσης εκδίδονταν από τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας.
Η Γνωμοδοτική Επιτροπή της Περιφέρειας του Ν. 1892/90 είχε, μεταξύ άλλων, και τις αρμοδιότητες :
α. Για τις υπερτιμολογήσεις, αφού κατά τη διαδικασία έγκρισης της επένδυσης μπορούσε να υποβάλει τα στοιχεία αξίας των μηχανημάτων και εξοπλισμού της επένδυσης στο Συμβούλιο Έρευνας Τιμών και για τις κτιριακές εγκαταστάσεις να ζητήσει νόρμες κοστολόγησης από το Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδος (Άρθρο 5 παρ. 4) και
β. Για την αναμόρφωση του κόστους της επένδυσης σε ποσοστό έως 25% κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης της αρμόδιας Υπηρεσίας Ελέγχου και Εκταμίευσης της Περιφέρειας (Άρθρο 6 παρ. 10).
4. Οι Επιτροπές Ελέγχου συνέτασσαν τις Εκθέσεις τους μετά από σχετικές εντολές της Νομαρχίας και αργότερα της Περιφέρειας. Συνεπώς :
α. Οι έλεγχοι που διενεργούσαν τότε δεν ήταν ποτέ αιφνιδιαστικοί ούτε διαχρονικοί. Σε πολλές περιπτώσεις καλούνταν να ελέγξουν επενδύσεις σε προχωρημένη φάση κατασκευής ακόμη και στιγμιαία στην τελική φάση της ολοκλήρωσης όταν δηλαδή ο ποιοτικός και ο ποσοτικός έλεγχος ήταν πλέον έλεγχοι δυσχερέστατοι.
β. Δεν είχαν εκ του Νόμου ανακριτικές ή αλλες αρμοδιότητες, όπως αργότερα το Σ.Δ.Ο.Ε. Ήλεγχαν εξ ορισμού αξιόπιστους επενδυτές και επιχειρήσεις, αφού η έγκριση της υπαγωγής μιας επένδυσης στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου γινόταν από την Γνωμοδοτική Επιτροπή της Περιφέρειας του Ν. 1892/90.
γ. Οι Εκθέσεις Ελέγχου αποτύπωναν την πραγματικότητα της συγκεκριμένης χρονικής στιγμής του ελέγχου και δεν είχαν αποφασιστικό χαρακτήρα καθώς υποβάλονταν σε ανώτερα αρμόδια όργανα, που ήταν η Υπηρεσία Ελέγχου και Εκταμίευσης και Γνωμοδοτική Επιτροπή της Περιφέρειας, τα οποία είχαν την αρμοδιότητα να δεχθούν ή να απορρίψουν τις Εκθέσεις ελέγχου αλλά και να ζητήσουν πρόσθετα πληροφοριακά στοιχεία και ελέγχους τόσο πριν από την εκταμίευση των ποσών των επιδοτήσεων όσο και πριν από την οριστική έκδοση της Απόφασης ολοκλήρωσης της επένδυσης από τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας.
5. Οι Επιτροπές Ελέγχου δεν είχαν, και δεν έχουν, την αποκλειστικότητα στον έλεγχο των επενδύσεων. Οι επενδύσεις ελέγχονταν τουλάχιστον :
α. Από την εκάστοτε δανειοδότρια Τράπεζα (στην περίπτωση της λήψης δανείου),
β. Από τη Διεύθυνση Βιομηχανίας, η οποία με Απόφασή της χορηγούσε κατά τη φάση της ολοκλήρωσης την απαιτούμενη άδεια λειτουργίας της μονάδας και
γ. Από την Επιθεώρηση Εργασίας, η οποία εξέδιδε Βεβαίωση για το απασχολούμενο εργατοτεχνικό προσωπικό της επιχείρησης.
6. Η ολοκλήρωση της κάθε επένδυσης πραγματοποιείτο, μετά από :
α. Την εισήγηση της Υπηρεσίας Ελέγχου και Εκταμίευσης της Περιφέρειας,
β. Τη σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας Γνωμοδοτικής Επιτροπής και
γ. Την έκδοση Απόφασης από τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας.
Έτσι, ελεγχόταν και στη φάση αυτή η ύπαρξη και λειτουργία της επένδυσης. Ταυτόχρονα, εγκρίνονταν και οι τυχόν τεχνικοοικονομικές μεταβολές των κτιριακών κατασκευών και του μηχανολογικού εξοπλισμού σε σχέση με αυτές της αρχικής εγκριτικής απόφασης (Άρθρο 6 παρ. 10).
7. Οι Επιτροπές Ελέγχου ήταν αναρμόδιες για να ελέγξουν – χωρίς συγκεκριμένη εντολή – την πορεία της επένδυσης και την τήρηση των όρων της εγκριτικής απόφασης μετά από την ολοκλήρωση των αυτοψιών τους. Επομένως, μετά το πέρας της αυτοψίας τους, δεν ήταν σε θέση να γνωρίζουν αν υφίσταται η επένδυση, αν ο επενδυτής μετέφερε τα μηχανήματα σε άλλο χώρο ή αν, σε τελική ανάλυση από κακοδιαχείριση, έχει μετατραπεί σε προβληματική επιχείρηση.
Η αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας είχε και έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί με άλλα όργανα την κάθε επένδυση, να εξετάζει αν λειτουργεί και γενικά αν υλοποιεί τους όρους της εγκριτικής απόφασης και σε αντίθετη περίπτωση να αποφασίζει για την ανάκληση της επένδυσης και την επιστροφή της επιδότησής της.
Β. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Κατά τη διαδικασία υλοποίησης των σχετικών διαδικασιών για την ορθή υπαγωγή, έγκριση, έλεγχο και επιδότηση των ιδιωτικών επενδύσεων προέκυψαν πολλαπλά προβλήματα, οφειλόμενα μεταξύ άλλων στην αφερεγγυότητα ορισμένων επενδυτών, στην ασάφεια των σχετικών διατάξεων, αλλά κυρίως στην έλλειψη συγκεκριμένου νομοθετικού πλαισίου ελέγχου για τις Επιτροπές Ελέγχου τόσο κατά τα πρώτα χρόνια εφαρμογής του Αναπτυξιακού Νόμου Ν. 1892/1990 όσο και των μεταγενέστερων αυτού.
Τα παραπάνω προβλήματα είχαν ως αποτέλεσμα, την άσκηση ποινικών διώξεων εις βάρος, αποκλειστικά και μόνο όλων των Επιτροπών ελέγχου των επενδύσεων της Θράκης, σε βαθμό κακουργήματος στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θράκης, όσον αφορά Εκθέσεις Ελέγχου που συνέταξαν, υπέγραψαν και υπέβαλαν προς τις αρμόδιες υπηρεσίες σε εφαρμογή του Ν.1892/1990.
Διευκρινίζεται ότι :
α. Εφόσον οι επιδοτήσεις, που έχουν εκταμιευθεί υπερβαίνουν τα 74.000 Ευρώ, και εντοπίζονται παραλείψεις, αυτές έχουν κακουργηματικό χαρακτήρα, οδηγούνται στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων και παραγράφονται μόνο μετά την παρέλευση 20ετίας.
β. Ενώ οι Επιτροπές αποτελούνται από ένα Πολιτικό Μηχανικό, ένα Μηχανολόγο ή Ηλεκτρολόγο Μηχανικό και ένα Φοροτεχνικό δεν υπάρχει επιμερισμός της ευθύνης ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο του καθενός καθώς στα κατηγορητήρια αναδεικνύεται η συλλογική ευθύνη της Επιτροπής και
γ. Ενώ στην όλη επενδυτική διαδικασία, υπάρχουν συγκεκριμένες αρμοδιότητες με πιο καθοριστικές και αποφασιστικές από τους Αναπτυξιακούς Νόμους, τόσο στη φάση έγκρισης όσο και στη φάση ολοκλήρωσης της επένδυσης, αυτές της Υπηρεσίας Ελέγχου και Εκταμίευσης και της Γνωμοδοτικής Επιτροπής της Περιφέρειας, όλοι αυτοί εμφανίζονται να μην έχουν ευθύνες και οι μόνοι υπεύθυνοι, σύμφωνα με τα κατηγορητήρια εμφανίζονται να είναι τα μέλη των Επιτροπών Ελέγχου που υπέγραφαν τις Εκθέσεις Ελέγχου και τις υπέβαλαν στα ως άνω αρμόδια, εκ του Νόμου, Όργανα.
Πριν από τέσσερα χρόνια με τη θετική έκβαση υποθέσεων και την έκδοση αθωωτικών αποφάσεων υπήρξε ένας σχετικός εφησυχασμός για την πορεία και των υπόλοιπων υποθέσεων που εκκρεμούσαν. Σε πρόσφατη, όμως, δίκη επιβλήθηκαν στην Επιτροπή βαρύτατες ποινές φυλάκισης 12 χρόνων από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θράκης, ενώ είναι σε εκκρεμότητα τουλάχιστον πέντε ακόμη δίκες με αβέβαιο πλέον αποτέλεσμα.
Και όλα αυτά, παρά :
1. Την με αρ. πρωτ. 475/24-4-2003 ουσιαστική έγγραφη τοποθέτηση του Νομάρχη Ροδόπης.
2. Την από 19-03-2003 κατατοπιστική έγγραφη τοποθέτηση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Α.Μ.Θ.
3. Την από 5-5-2003 Ιδιωτική Γνωμοδότηση των Δικηγόρων Αντώνη Βγόντζα και Χρήστου Κακλαμάνη, προς το Τ.Ε.Ε.-Τμήμα Θράκης, η οποία οριοθετεί πλήρως τις αρμοδιότητες όλων των εμπλεκομένων (Επιτροπές Ελέγχου επενδύσεων, Υπηρεσία Εκταμίευσης Περιφέρειας, Αξιολογητές, Γνωμοδοτικές Επιτροπές και Γενικό Γραμματέα) στην πολυεπίπεδη διοικητική διαδικασία ελέγχου των ιδιωτικών επενδύσεων.
4. Τα από 20-12-2002 και 16-4-2003 έγγραφα στήριξης της Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. – Θράκης προς τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας για τους συναδέλφους που διώκονται, και
5. Το αρ. πρωτ. 2171/19-4-2004 έγγραφο της Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. προς τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας για την επίλυση των προβλημάτων των Μηχανικών, που συμμετείχαν και συμμετέχουν στις Επιτροπές ελέγχου των ιδιωτικών επενδύσεων Θράκης.
Γ. ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΤΗΣ ΑΠΟΧΗΣ
Στις 13-11-08 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο Υπουργείο Ανάπτυξης για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα όργανα ελέγχου των ιδιωτικών επενδύσεων. Στη σύσκεψη συμμετείχαν δύο γραμματείς του Υπουργείου ΥΠΑΝ, εκπρόσωπος μας και το Προεδρείο της Ομοσπονδίας.
Στη συνέχεια συνήλθε το Δ.Σ. της Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. Θράκης στις 18-11-08 ενημερώθηκε και αποφάσισε ομόφωνα να προτείνει τις παραπάνω θεσμικές τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα:
1. Οι επιτροπές αποτελούνται από ένα Πολ/κο Μηχ/κο, ένα Μηχανολόγο ή Ηλεκτρολόγο Μηχ/κο και ένα Φοροτεχνικό. Κάθε μέλος του οργάνου αυτού να ευθύνεται μόνο για το γνωστικό του αντικείμενο.
Ταυτόχρονα να γίνει αντίστοιχη τροποποίηση του σχεδίου έκθεσης που συντάσσει το όργανο ελέγχου.
2. Οι έλεγχοι θα διενεργούνται υποχρεωτικά κατά την διάρκεια κατασκευής – εξέλιξης της επένδυσης και σε καμία περίπτωση μετά το πέρας ολοκλήρωσης αυτής.
3. Η ευθύνη των μελών του οργάνου ελέγχου αφορά τη χρονική στιγμή που έγινε ο έλεγχος και συντάχθηκε η έκθεση του και δεν θα φέρει καμία ευθύνη για αθέτηση από μέρους του επενδυτή της τήρησης των όρων της εγκριτικής απόφασης της επένδυσης.
4. Τα δημόσια έγγραφα που κατατίθενται και ενσωματώνονται στην έκθεση ελέγχου, δεν αμφισβητούνται ως προς το περιεχόμενο και τη νομιμότητα από τα όργανα ελέγχου.
5. Η πλαστότητα και εικονικότητα των τιμολογίων δεν είναι αρμοδιότητα των οργάνων ελέγχου.
6. Η πιστοποίηση των αφανών εργασιών θα γίνεται σύμφωνα με τις υποβαλλόμενες επιμετρήσεις του Μηχανικού που έχει την επίβλεψη του έργου σύμφωνα με την οικοδομική άδεια και θα απορρέουν από τα σχέδια αυτής.
Το ανωτέρω κείμενο των έξι (6) σημείων στάλθηκε στις αρχές Φεβρουαρίου 2009 στο Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ. ώστε να συζητηθεί κατά την σύνοδο των Περιφερειαρχών στις 6-8/02/2009 στην Ξάνθη, παρουσία του Υπουργού Εσωτερικών και Δημόσιας Τάξεως κ. Προκόπη Παυλόπουλο.
Με το Νόμο 3752/4-3-2009 (ΦΕΚ 40, Τεύχος Πρώτο) το ΥΠΟΙΟ στο άρθρο 3 παρ. 5β, περιελάμβανε τη διάταξη «Με Προεδρικό Διάταγμα ορίζονται οι διαδικασίες, το περιεχόμενο και τα όρια ελέγχου που διενεργούνται στις επιχειρήσεις των οποίων οι επενδύσεις υπήχθησαν στις διατάξεις των Νόμων 3299/2004, 2601/1998 και 1892/1990 από τα κατά περίπτωση αρμόδια όργανα ελέγχου…» της οποίας η αιτιολογική έκθεση στην παράγραφο 5 αναφέρεται ότι «με την πρόταση της β περίπτωσης παρέχεται εξουσιοδότηση για την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο θα αποσαφηνίζονται οι διαδικασίες, θα προδιαγράφεται το περιεχόμενο και θα οριοθετείται η έκταση του ελέγχου και ως εκ τούτου και η ευθύνη των αρμοδίων οργάνων που θα διενεργούν τους ελέγχους σε επιχειρήσεις των οποίων επενδύσεις έχουν υπαχθεί στις διατάξεις των Νόμων 1892/1990, 2601/1998 και 3299/2004.
Η θεωρητική καταγραφή σε ένα ενιαίο κείμενο όλων των αναγκαίων ενεργειών που θα διέπουν τους ελέγχους των επιχειρήσεων που ενισχύονται από τους επενδυτικούς Νόμους θα συμβάλει θετικά στην ποιότητα της ελεγκτικής διαδικασίας, στον προσδιορισμό των ορίων ευθύνης των μελών των οργάνων ελέγχου αλλά και στην ανταπόκριση των επιχειρηματικών φορέων εφόσον θα είναι εκ των προτέρων γνωστές οι υποχρεώσεις τους».
Η Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. Θράκης λαβούσα γνώση για τη δημοσίευση του ανωτέρω Νόμου, αφενός πριν τη δημοσίευσή του, την 23-2-2009, έστειλε προτάσεις της στον αρμόδιο τμηματάρχη του ΥΠΟΙΟ για την έκδοση Π.Δ. (προτάσεις ΤΕΕ και επικαιροποιημένες) καθώς και μετά τη δημοσίευση του Ν. 3752/4-3-2009 ενημέρωση στην Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. με προτάσεις της ενόψει της Γ.Σ. της σημερινής.
Δ. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Μετά απ’ όλα τα παραπάνω (παράγραφος Γ) και επειδή υπήρξε μεν ουσιαστική εξέλιξη, που όμως δεν έχει οριστικοποιηθεί (έκδοση Π.Δ. ή τροπολογίας για τα έξι σημεία), ώστε να διασφαλίζει τους νεότερους ή και παλιότερους συναδέλφους που πραγματοποιούν ελέγχους στις ιδιωτικές επενδύσεις με κίνδυνο, ακόμη και μετά τις ανωτέρω εξελίξεις, νέου κύματος διώξεων.
Προτείνουμε:
1. όπως προταθούν τα έξι (6) διευκρινιστικά σημεία να περιληφθούν σε τροπολογία Νόμου ή Υπουργική Απόφαση ώστε να υπάρχει πλήρης κάλυψη των μελών μας και να δοθεί δυνατότητα να προωθηθούν οι επενδύσεις.
2. όπως συσταθεί επιτροπή από το ΥΠΟΙΟ το ταχύτερο δυνατό στην οποία θα πρέπει να μετέχουν και μέλη της Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. ώστε να συνταχθεί Π.Δ. όπως διευκρινίζεται στην αιτιολογική έκθεση του Ν. 3752/4-3-2009.
3. μέχρις ότου υλοποιηθούν τα ανωτέρω (1) ή (2) όπως παραταθεί η αποχή πανελληνίως εως την 31-10-2009 για την ενίσχυση του αισθήματος ασφαλείας των μελών μας.
Μετά απ΄ αυτά η Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. καλεί τα μέλη της να συμμετάσχουν ενεργά στην πανελλαδική απεργία – αποχή από τα Όργανα και Επιτροπές Ελέγχου ή παραλαβής Ιδιωτικών Επενδύσεων και λοιπών ενισχυόμενων ιδιωτικών επιχειρηματικών δράσεων των Αναπτυξιακών Νόμων και των Ευρωπαϊκών κανονισμών, που θα πραγματοποιηθεί από 01-05-2009 έως και 31-10-2009.
Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής να επιδώσει νόμιμα την παρούσα σε αυτούς στους οποίους απευθύνεται προς γνώση και για τις νόμιμες συνέπειες και να αντιγράψει αυτή στην έκθεση επίδοσης.
Αθήνα, 29 Απριλίου 2009
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.